Alle orthopedische voorzieningen en reparaties worden gemaakt in onze werkplaats. Wat gebeurt daar nu eigenlijk en welke werkzaamheden komen hierbij kijken? In onze nieuwsbrief stellen wij u graag voor aan de medewerkers achter de schermen!
Nog geen nieuwsbriefabonnee? Klik hier voor het inschrijfformulier.
Lees hieronder het interview met reparatiemedewerker Geertje.
Hoe ben je bij George In der Maur terecht gekomen? Wat sprak je aan?
Mijn man Marcel* werkt al ruim 30 jaar in de werkplaats van George In der Maur. Van hem vernam ik bijna vijf jaar geleden dat er een vacature op de reparatieafdeling openstond. Ik zat zelf toen al 30 jaar in het schoenmakersvak en ik was toe aan een andere uitdaging, dus ik besloot om te solliciteren.
Van Marcel had ik door de jaren heen natuurlijk al veel verhalen gehoord over In der Maur. Ook het feit dat ik daar met orthopedische schoenen zou gaan werken, sprak mij erg aan.
Wat is het belangrijkste dat je tot nu toe hebt geleerd?
Bij mijn oude werkgever maakte ik standaard hak- en zoolverhogingen. Bij In der Maur werk ik enkel met orthopedische schoenen, waar veel meer bij komt kijken qua reparatiewerkzaamheden. De vraagstelling en problematiek kunnen per klant heel erg verschillen en dat brengt leuke uitdagingen met zich mee. Ook werk ik hier met materialen die ik voorheen nog nooit had gebruikt, zoals koolstof. Je kan dus wel zeggen dat ik heel veel heb geleerd over de complexiteit van orthopedische schoenen sinds ik hier werk.
Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor jou?
Mijn werkdag is heel gevarieerd, geen dag is hetzelfde. Naast de standaard reparatiewerkzaamheden zoals het lijmen van zolen die zijn losgeraakt, voer ik ook allerlei stikwerkzaamheden uit. Daarnaast maak ik ook OVAC, dit staat voor Orthopedische Voorzieningen Aan Confectieschoenen. Denk bijvoorbeeld aan een afwikkelbalk of een hakzoolverhoging die ik netjes onder schoenen moet plaatsen. Ook krijg ik soms spoedklusjes tussendoor, dan moet ik snel kunnen schakelen. Iedere OVAC en iedere reparatie is weer anders, dus dat maakt mijn werk heel divers.
Wat hoop je in de toekomst nog te bereiken bij In der Maur?
Ik hoop natuurlijk altijd dat klanten blij zijn met de aanpassing die ik voor ze uitvoer. Doordat ik achter in de werkplaats sta, krijg ik niet zoveel klanten te zien tijdens mijn werk. Soms meldt een klant zich bij de receptie en is het noodzakelijk dat ik even meekijk en overleg over hetgeen dat gerepareerd moet worden. Dan is het altijd fijn om te zien dat de klant tevreden weer de deur uit gaat. In de toekomst hoop ik nog veel meer mensen blij te mogen maken.
*Houd de volgende nieuwsbrief in de gaten voor een interview met Geertjes man, Marcel.